søndag 3. april 2011

Vårstemning

I dag var det en vidunderlig morgen. Sola var framme og jeg tuslet meg ut i hagen med en gang jeg stod opp. Det var mildt og fint, snøen er helt borte og det begnner å spire ute!♥
Jeg gleder meg til tiden som kommer nå altså, til å begynne på hagen og til å rydde ute og få fram hagemøblene. Jeg fant fort ut at de som bodde her før ikke var så glad i blomster, for med unntak av noen påskeliljer var det ikke mye å finne. Men utganspunktet er bra, så da er det bare å finne ut av hva dådyra ikke kommer til å spise! For de har sin daglige morgenrute gjennom hagen vår. ♥
De spiser tydligvis ikke hestehov, for disse står i veikanten vår og minner om vår og lysere tider....
























I helga har det vært scrappetreff her i Ålesund, 90 blide damer samlet under ett tak. Det kan ikke bli annet enn mye latter og skravling, mye shopping og selvsagt en god dose med scrapping. Jeg fikk scrappet en LO, laget 6 kort og et påskeegg. Påskeegget er bare et helt vanlig påskeegg som er malt med Gesso, craclepaint og pyntet med litt bånd, blomster og fjær.
























På Casakreativ, er jeg med på en fargealong. Det er da snakk om strikking, jeg strikker jo mye men sliter litt med å få det jeg strikker ferdig for tiden. He he, skjønner ikke at det alltid skal være så fristende å begynne på noe nytt! Planen min for denne var å lage noen tova påskehøner. Men når dagene bare flyr avgårde, rakk jeg aldri å finne oppskrift en gang, så dermed ble det bare et helt enkelt påskegult sitteunderlag. Men mykt og godt og varmt er det iallefall, og et slikt savnet jeg da vi var på Ski VM. Så det blir nok flere slike.


















Og når vi nå snakker om å gjøre ferdig ting, så ligger det er kjole her som hele tiden gir meg dårlig samvittighet. Jeg bruktee en måned på å strikke Crazykjolen, og to måneder på å montere! Ha ha.... grunnen er for det første en god del tråder som skulle festes, også måtte en jo sy en del. Overdelen ble alt for stor, så der brukte jeg overlockmaskina og sydde den inn. Kjempeskummelt! Men den sitter bra. For nå ligger den her endelig ferdig, heklekantene fikk meg virkelig til å måtte vri hodet skikkelig. He he, tror jeg må lære meg å hekle altså. Heklakanter blir jo kjempefint, selv om jeg ikke syntes det da jeg satt og gjorde det om og om igjen. Endelig ligger den ferdig, klar til bruk. Skal få tatt et skikkelig bilde av den, men her kommer en sniktitt iallefall!♥

















Ha en strålende fin søndag, nyt at det er vår!♥

3 kommentarer:

Lise sa...

Hei Linda.
Stakk innom for å se om du var blitt ferdig med Crazykjolen, og det var du jammen meg :)
Gleder meg til å se den på.
Og et nydelig påskeegg hadde du også fått laget. Scrappetreff er kos.
Ha en fortsatt fin søndag :)
Klem, Lise

Hanne Marthe sa...

for et rålekkert påskeegg=)
gler me til å se kjolen på;)

Lykke-Li sa...

Ojsann, har glemt å ta bilde av kjolen! Skal få gjort det i morgen den dag! ;o)

Takk Hanne Marthe! :o)