tirsdag 26. februar 2013

Bloggen min 5 år

Egentlig var det helt tilfeldig, at jeg oppdaget at bloggen min er 5 år i morgen!

Jeg skulle finne noen bilder fra gamle kjoler jeg har sydd...Jeg er så heldig å få stille ut det jeg syr på Smia, som ligger i Røysegata 11 her i Ålesund.
Smia er et kunstgalleri med tilhørende verksted og god atmosfære, og blir drevet at Anniken Jøsok Hessen, Mailèn Tørlen og Silje Iren Engstrøm. På bildet under er to av kjolene mine utstilt i butikken.

 

Da jeg startet bloggen min for fem år siden, var det i grunnen for å vise fram det jeg scrappet og etter hvert også strikket. Her er et av de første bildene mine. Nesten 16 åringen min som 11. åring. Litt lenge siden, men likevel føles det ikke lenge siden. Her i hjemmestrikket kjole og lue....

 

Bloggen nå, handlet mer om livet mitt enn om hobby. Og så lenge som det blir mellom hvert innlegg, ja det sier vel litt om at livet er veldig travelt. Det er typisk meg å tro at jeg har tid til alt jeg vil....
For fem år siden hadde vi planer om å flytte fra Langhus til Ålesund, noe vi gledet oss veldig mye til! Jeg var snart nyutdannet førskolelærer, og vi hadde planer om å bygge hus!
I løpet av disse årene, har det skjedd masse. Vi bygget aldri hus, kjelleren til mamma ble trang. Og prosessen med husbygging alt for lang...Så da et fantastisk hus dukket opp måtte vi slå til. Huset er ikke nytt og fint, men beliggenheten er perfekt.
Jeg drømmer om mer tid til å pusse opp, og til å drive med interiør. Men med 100 % jobb, og søm på fritiden så rekker ikke tiden til så mye mer. Men jeg lever stadig i håpet... om at jeg skal ha masse tid til overs....en dag.... Som jeg skulle brukt til å holde på med hus og hage, til å reise masse, til å trene flere ganger i uka, til å lese alle bøkene som ligger stablet rundt omkring i huset, til å strikke alt jeg har lyst til å strikke og til å finne nye fine ting jeg kan sy, og til å være sosial....
Men realiteten er vel at jeg knapt nok har tid til å vaske huset, og til å gjøre det mest nødvendige både ute og inne. Men drømme kan en jo alltid gjøre.... Jeg tenker ofte på, hvordan jeg skal organisere tiden min for å få tid til enda mer. Men jeg innser fort at jeg heller må prioritere slik at jeg må sette av tid til å gjøre mindre, slik at jeg heller får tid til å nyte dagene som de er. Til å bare slappe av med det som er rundt meg, og ha tid til venner og familie. På disse fem årene, har familien vår økt. Noe som er helt fantastisk! Nå er tantebarn nummer fem på vei, og vi gleder oss veldig til å hilse på denne gangen også!
Scrapping, det er i grunnen så og si et ikke tema. Jeg drar på scrappetreff to ganger i året, men jeg mistenker at jeg egentlig drar dit for å være sosial. Ikke fordi jeg har så lyst til å holde på med scrapping! Men det er viktig å være sosial også! Det er scrappetreff igjen allerede neste helg, og jeg gleder meg! En helg alene, med masse skravling og kos! Og sikkert bittelitt shopping, eller veldig mye! En super helg blir det i alle fall, og hvem vet... kanskje det dukket opp et bilde fra treffet også!

Nå er våren like om hjørnet, jeg gleder meg så veldig mye! Jeg planlegger litt forandringer i hagen, og gleder meg til å se om det jeg satte i jorden i høst har overlevd vinteren. Jeg gleder meg til slike sommerkvelder som dette......
 

 Og til slike vårtegn......

 


 
Og til det blir så varmt ute, at jeg orker å stå i garasjen for å male ferdig dette bordet! Jeg maler det i grunnen lyseblått, men det var for to år siden. Nå har jeg ombestemt meg, og vil male det i en knallfarge!

Men nå er det Greys Anatomi og Privat praksis,  kosekveld!
Ha en fin tirsdag kveld du også!

10 kommentarer:

opptur/nedtur sa...


Kjempefin blogg :) Gratulerer med jubileumet;)

Bollywood replica outfits for men sa...

I like this site. Thanks for sharing this article, great way of bring such topic to discussion. Wow, that was pretty interesting. Inspiring, as well. Thanks for sharing such inspiring experience with us. Great blog, congrats!

Unknown sa...

Are you always on a look out for interesting actions and actions to experience the enjoyment hurry through your veins? Well, just buy WOW Silver and get prepared for a roller-coaster generate finish of enjoyment and enjoyment.
_____________
Buy WOW Gold
RS Gold
Buy Diablo 3 Gold

anoush sa...

Våren er alltid gjør meg romantisk og klikkene bare å drepe meg lolz anyways det er fin blogg jeg liker måten du spiller med ord

hjemmeside til bedrift sa...

Interessert i å se hvordan webdesign har utviklet seg over tid. Vet du hvordan du kan tjene penger på web design? Jeg mener, er det en metode for å tjene ekte penger? https://freshweb.no/

rs 2007 gold sa...

Buy RS Gold Online Store. More info, please visit: https://www.rs2hot.com/

Buy OldSchool RS Gold 5%off Code"rs2hot".Enjoy Secure Trade Guarantee Anytime. 24 hrs Customer Service.100% Delivered or Refund. Sign Up Get Special Offer. Types: OSRS Gold, RS3 Gold, 07 RS Accounts, RS Accounts.

RS Accounts
Runescape accounts
buy Runescape accounts
Cheap Runescape accounts
osrs gold
osrs gold
old school runescape gold
cheap rs 2007 gold
buy 07 runescape gold

smrtsmith sa...

Experienced players are always used to buying MUT Coins in a professional game store, because it saves time and effort, and can get better gaming experience.

RSGOLDB2C is a website specializing in Runescape Gold coin trading services. The stable supply channels and fast delivery speed for many years have brought great help to players.

Veteran players generally choose their trusted online store and spend a little money to buy DFO Gold to get the equipment they need, which is simple and fast.

Sellen sa...

Everyone has their own hobbies, and some people like nice shoes and clothes, and some people like to play games. Among them, Animal Crossing: New Horizons is a very popular game. Animal Crossing Bells is very important in the game, so people usually choose the professional website https://www.acitems.com/ to Buy Cheap Buy Animal Crossing Items.

zhanghuahua sa...

A good attitude is the origin of our happiness.

ACBellsBuy is a professional Animal Crossing game trading service website. Fast shipping is a requirement for customer service evaluation. At the same time, we support online services around the clock and adjust product prices in real-time to ensure that users buy Animal Crossing Bells.

AnneBullock sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.