tirsdag 20. november 2012

Vakre Roma

Da er jeg hjemme igjen fra vakre Roma, for en drøm av ei helg vi har hatt! Jeg lengter allerede tilbake, og vi ble enige om at vi skal tilbake. Roma har mye mer å by på, enn det vi rakk å oppleve denne gangen.

Den første dagen gikk vi rundt på egen hånd, vi visste ikke hva vi ville se eller hvor noe var. Så vi brukte mye tid, men det var deilig også å bare rusle rundt uten å skulle rekke noe som helst.


Her er Piazza di Spagna, eller Spansketrappa som den også kalles. Den ble ferdig i 1726 og er et populært møtested. Og om en vil på shopping i butikker som Prada og Dior, så finnes de like ved. For min del ble det mest vindushopping, iallefall helt til vi kom til Zara som er en av mine favorittbutikker!

Det var mildt og fint denne dagen, og sola titta også fram. Sånt gjør underverker for kropp og sjel! 


Her er vi ved Pantheon og Piazza Navona. Vi avsluttet dagen med å finne en liten koselig italiens restaurant, veldig godt mat og drikke. Men det finner en igrunnen over alt hvor en går. 

Dagen etter var på bursdagen min, og vi hadde meldt oss på en tur med guide. Som tok oss med på reise gjennom Roma, i fotsporene etter boka og filmen om Engler og Demoner. Vi brukte halve dagen, men det var det også verdt! 
Vi skulle møte opp på Piazza di Spagna utenfor Santa Maria Del Popolo, og startet inne i kirken. Den er fra Renessansen og redesignet av Rafael, Bernini og Fontana. Nydelig!


Jeg må visst fortsette i morgen! Maskina mi er ufattelig treg, så det tar timesvis å laste bildene ned til bloggen. Det er slutt på tolmodigheten og det er visst sovetid for lenge siden! 

Ingen kommentarer: