lørdag 26. februar 2011

Vinterkos

Da vi var i Stockholm for to uker siden, var det fryktelig kaldt. Vi prøvde å gå litt rundt, men vi hadde vel rett og slett med oss for lite varme klær. Like bortenfor slottet og der Kronprinsesse Victoria feiret bryllupet sitt, låg en bitteliten cafe med de minste stoler jeg har sett beregnet på voksne. Hi hi, lurte litt på om vi virkelig kunne sitte på de. Og det kunne vi jo.






















Varm drikke fristet veldig i kulden, jeg ville egentlig ha kaffe. Men når jeg såg disse koppene med kakao og krem, da kunne bare kaffe være kaffe. Egentlig kan en vel heller si det var en skål med kakao, de var kjempestore. Nam nam.... skal garantert tilbake dit!

Forrige helg var det kaldt her hjemme også, da fikk jeg knipset noen vinterbilder av utsikten vår. Blir aldri lei av å se mot disse fjellene, de er spesielt vakre med snø på!














































Denne helgen regner det, og det er utrolig mildt. Jeg har kjøpt litt påskeliljer til trappa, og tulipaner og primula inne. Primula i friske farger, lyser opp når det er mørkt og trist ute. Og jeg må bare ha tulipaner i februar. Det kjøpte jeg for første gang for 14 år siden, da Helene var inni magen min. Så tulipaner symboliserer for meg at vi har en fin tid i vente, disse er fra forrige helg. Men jeg har kjøpt nye i dag, nå er vi snart klare for bursdagsfeiring!












































Da må dere ha en flott lørdagskveld videre, hva dere enn gjør. Jeg skal fortsette å bake. Pavlova står i ovnen, og Oreokake er snart klar. Strikke litt skal jeg også, har en gutt her som vil mamma skal strikke VM lue til neste helg...... og da er det jo klart mamman må strikke! Spesielt siden hun har unger som helst ikke vil strikkes til!

Ingen kommentarer: