søndag 26. august 2012

Har endelig fått sydd litt

Om et par uker er det tid for høstens første messe, så her går det i planlegging og søm om dagen. Etter en lang periode der jeg ikke hadde lyst til å sy, kjøpte jeg meg ny symaskin. Det var jammen på tide, for den jeg hadde fungerte veldig dårlig...  Men denne, er en drøm å sy på! Jeg har nesten ikke hatt tid til å bruke den, før nå. Og nå når jeg endelig fikk tid til å prøve den skikkelig, vil jeg bare sitte og sy! Den syr så stille, og klipper til og med tråden selv! Bare det er jo helt fantastisk!

Så da har jeg 17 nye luer liggende her. Klar for høstens messer, deilig å være i gang.

Og en liten kjole ble det også i dag, ble litt lei av alle luene. Har lurt lenge på hvordan det vil fungere å sy en slik kjole som dette i fleece, men resultatet ble igrunnen veldig greit. Den er god og myk, men siden det er bomullstoff på ermene blir den ikke for varm. Jeg har hauger og tonn med fleece, så jeg må prøve å få brukt litt fremover...
Faktisk så kom sola fram, da jeg tok med kjolen ut for å ta bilder. Det har vært skikkelig kaldt og høstvær hele helga, så i går dro jeg for å kjøpe høstlyng. Må bytte ut noen av sommerblomstrene, som ikke ser så fine ut lengre. Da passet det fint at Mestergrønn hadde tilbud på 20 kroner pr. stk.

Ha ei fin uke! Jeg grugleder meg til fredag og bloggtreffet! Hva har jeg meldt meg på nå liksom? Litt skummelt, men det blir nok mest gøy tenker jeg!

Ingen kommentarer: