onsdag 13. april 2011

Drømmen til mange barn....

Inne på Felleskjøpet sine sider, kan en finne mange fine tips til hvordan en skal innrede en fin lekestue.
Og de skriver at en lekestue er drømmen til mange barn.... og til noen voksne også kanskje?
Siden jeg var lita jente, har jeg ønska meg en hytte å leke i. Og jeg har spøkt med det siden vi kjøpte huset vårt i høst, at det er en hytte i hagen. Og at jeg skal innrede den, slik at den blir slik jeg alltid har drømt om..... Hvite møbler, en liten kjøkkenbenk, friske blomster, fine kopper og utstyr til å leke med. Jeg gleder meg som en unge, og kan nesten ikke vente med å komme igang!

Det er bare et stort men, ungene mine er for store til en slik hytte..... Men jeg håper jo at det går an å få besøk av noen som kan leke her da, og det er det jo store muligheter for heldigvis.


Bildene er hentet fra Felleskjøpet sine sider, og der finner en også tips til innredning av en egen lekestue:
Oljemaling innvending og utvendig er smart med tanke på renhold og vedlikehold.
Brukt tapetrester som kan kjøpes billig på utsalg. Evt. bruk egne rester fra tidligere oppussingsprosjekter.
Bygg egne møbler av plater. Det skal ikke så mye fingerferdighet til.
Madrass til en benk lages enkelt av skumgummi som man klipper til og syr trekk til.
Kurver til oppbevaring av leker er praktisk og skaper miljø.
Vask kan lages av en gammel salatbolle og kran kan kjøpes på et restelager. Bidrar til å skape en autentisk kjøkkenbenk slik som bildene viser.
Et klaffebord er smart siden det kan slås ned for å frigjøre plass.
Gå på loppemarked og se om du kan finne små møbler som kan passe i lekestuen. Med litt maling kan de fremstå som nye.
En gammel postkasse kan spraymales og henges opp utenfor lekestuen.

Min lekestue er ikke hvitmalt, den er heller ikke liten..... Den har faktisk plass til både en og to sengeplasser, i tilegg til å være lekestue!














Så nå er jeg på utikk fremover, etter både seng og små møbler til hytta vår. Om noen har tips og bilder å dele med meg, så blir jeg kjempeglad! Ha ei fortsatt fin uke!

Ingen kommentarer: