søndag 22. januar 2012

Nå skinner sola i vinduskarmen

Det var utrolig deilig å stå opp i dag, til knallblå himmel! Nydelig vintervær har vi hatt, og jeg kunne tenke meg å dra på fjelltur. Men vi har hatt huset fullt av jenter siden i går, så da får det heller bli en annen dag!
Årets andre par Bellavotter er ferdige, de er strikket av Alfa garn fra Sandnes, og det gikk med 2,5 nøster. De ble tette og veldig myke og gode! Lette å strikke var de også, du finner oppskrift på norsk her
Nå har jeg begynt på jakka mi, strikker den i babysilk fra Drops og den blir myk og deilig. Den er inspirert fra Cria men jeg bruker denne oppskriften fra Garnstudio. Håper og tror at det skal bli bra!

Jeg har kjøpt vårblosmter og pyntet opp i vinduskarmen på kjøkkenet, jeg vet det ikke er vår enda. Og vi skal nyte vinteren, men det er så deilig å få bort juleblomstene og erstatte de med nye friske farger!



Det har igrunnen ikke vært mye til vintervær hittil i år, men nå har vi fått litt snø og vinden har stilnet. Vi har hatt overnattingsbesøk av Leah også i helga, og hun og Helene dro på en liten aketur. Leah ville nemlig overnatte med ei venninne i helga. Og de koser seg sammen disse to kusinene. Selv om det er 11 år mellom de....
Ikke mye snø, men nok til å ake litt. Vi kan jo håpe på enda litt mer snø, slik at skiene kan finnes fram også.
I mellomtiden er det deilig å sitte inne med et strikketøy, og drømme om varmere dager! Ha en fin søndag!

8 kommentarer:

Marianne With Nor sa...

åh kor fine vottar, blomster og pynt!
Eg heklar på eit vognteppe no, i deilig alpakka med silke.
Aksel har omgangssjuka. Kjem begge vegar, HEILE tida. Stakar liten.

Gler meg til å sjå kjøkkenet, når vi finn ein dag som passar alle!

Klem

Lykke-Li sa...

Tusen takk, og god bedring til Aksel! Stakkar liten! :o(

Kose deg med hekling, gleder meg til å se! Og vi finner nok en dag! ;o)

Petronella sa...

Jeg skjønner godt at du ønsker vårfølelsen velkommen på forskudd - Det blir som med ordtaket på skiltet ditt - vi vil glemme det som er bak oss, og strekke oss mot det som er foran oss. Jeg ønsker også våren velkommen =)

Hilde sa...

De vottene har jeg lyst til å prøve meg på også. Så kjempegode ut. Det er så godt når vottene gåt oppover armene :)

Jeg likte også skiltet ditt :)

Hilde

Hanne Marthe sa...

skikkeli fine votta, tenke helene blei fornøyd me dei;) lekre, rett å slett! gikk det fort å strikke dei eller?
gler me til onsdag, ska bli kjekt me en heil kveld i ro til å strikke,hehe

Lykke-Li sa...

Skiltet er kjempefint! :o) Fikk det til bursdagen min av en snill kollega. :o)

Tar ikke så lang tid nei Hanne Marthe, men bruk garnet som står i oppskriften. Strikket noen først i tynnere garn, og de ble ikke like fine. ;o) Gleder meg til torsdag jeg også! :o)

Hanne sa...

Herlige bilder og masse god inspirasjon her.
God helg!
Pludrehanneklem

camilla sa...

en lille hilsen fra danmark hvor der det hyggeligt ud.
mvh. camillaholk.blogspot.com