onsdag 5. august 2009

Jeg gjør ting jeg ikke kan....


Jeg har tørka støv av symaskina. He he, det var lenge siden sist.

Den ble kjøpt til å sy lappeteknikk en gang tidlig på nitti tallet, så jeg er glad den i det hele tatt virket. Men det gjorde den.

Jeg sydde litt stort først, var usikker på hvordan det var å sy med Polarfleece. Men det gikk veldig greit, bortsett fra at jeg måtte forminske den i både lenge og bredde for å få den til å passe. Til slutt ble den nesten litt knapp, og kan vel heller kalles for tunika.

Jeg dropper ermer, og har igjen å sy kant rundt ermhullene og lage halsutringning. For jeg tenkte å ha hette på den også, men jeg sparer det til neste kjole også jeg. ;o)

Helene har allerede lagt inn bestilling, og var spent på om den ble for liten til meg. Slik at hun kunne få den. Hun er forresten fotografen her, og forlangte meg opp på en vaklevoren benk. He he.... Vi hadde det morro da! ;o)

7 kommentarer:

Heidi sa...

Den vart jo kjempefin! Kor har du funne mønster?

Lykke-Li sa...

Mønster hadde jeg ikke, har bare tegnet, målt meg selv, klippet og sydd. He he.

Hannes hage sa...

For å ikke kunne sy er du rene mesteren. Jeg synes kjole/tunikaen ble råstilig!

Marianne/skorpionen sa...

Så lekker den ble! Du kledde den utrolig godt :)

Kath sa...

Kjempestilig!!!Lekre farger også!

Stine sa...

Kjempefin kjole! Også uten mønster i tillegg, Jeg er råimponert.

Ha en god helg.

Linda S sa...

Så fin den var!! :)
Eg skulle ha begynt å bruke symaskina mi også- no står den mest og støver vekk, har så mange andre prosjekt på gang innbiller eg meg ;)