søndag 16. januar 2011

I dag er en sånn dag

En sånn dag der jeg vil gjøre alt! Jeg har vært sånn småsyk i helga, og lagt mye på sofaen og sett ut. Det er mildt og regnvær, dermed smelter snøen. Vårfølelsen kommer sigende, selv om jeg vet at det kommer ny snø. Sikkert ganske så snart.... Men når jeg ser ut, så kommer lysta til å planlegge hage. Her vi bor har de forrige eierene drenert om igjen hele eidendommen, og planert på nytt. Så det er igrunnen ferdig til å begynne å plante. Men jeg må finne ut hvilke planter vi vil ha da, og hvilke som får stå i fred for alle råddyrene som løper rundt her.

Noen av mine favoritter har jeg funnet ut kan få stå trygt, som Astilbe, Solhatt og Salvie

Lurer på om Syrin, Peon, Sommerfuglbusk og Rodedendron får stå i fred? Rose har jeg lyst på med det vet jeg at jeg bare kan glemme, hvis ikke jeg finner på noe lurt. ;o)

Så ser jeg ut på deler av huset som burde vært malt. Er ikke helt komfortabel med den fargen huset har nå. Har lyst på mørkere brun eller grå, hva tror dere?





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Og når jeg sitter der og drømmer meg bort, strikker jeg litt. Eller jeg strikker masse, for jeg syntes det går fryktelig seint med meg!
Strikker på Crazykjolen fra Dale, og den tror jeg blir kjempefin. Begynte på nyttårsaften så vidt, og har halve skjørtet og ermene igjen nå. Tror den blir kjempefin!♥

 















Ha en flott ny uke, og takk for at du tittet innom meg! ♥

6 kommentarer:

Hanne Marthe sa...

koseli å planlegge hage=) men desverre e dissa rådyra like glad i plantane som vi e..
e gler me til å se det ferdige resultatet av kjolen, tenke den blir veldi fin=)
e ville ikke hatt mørkere hus, men det e bare fordi da hadde ikke e sett alle edderkoppane så lett:p hihi
grått tror e blir veldi fint på huset dåkka=)

Lise sa...

Den kjolen du strikker på var helt nydelig!!!
Mååå strikke meg en sånn :)

Jeanette sa...

Sommerfuglbusk, peoner, syrinbusk og rhododendron får stå i fred i både vår og mamma sin hage:) Rosebuskene har de heller ikke rørt når de har vært på raid.
Jeg synes husfargen er fin som den er, skulle jeg ha forandret ville jeg hatt den litt mørkere (rødbrun) og ikke så "oransje". Grått ville jeg ikke hatt, men det er meg.

Lykke til videre med planleggingen:)

Lykke-Li sa...

Takk for innspill! :o)
De rører rosene her iallefall, men de har tråkk rett forbi de få rosebuskene som er her også da. ;o)
Vil ikke ha for mørk farge, men jeg syntes også den er for orange. Spesielt garasjen og leikehytta som ikke har like mange strøk maling som huset. ;o)

Ja du må strikke deg en sånn Lise, er et herlig garn å strikke med også. Men jeg er litt lei fram og tilbake, har strikket i nesten hele dag! He he...

Marianne With Nor sa...

Ferdig med kjolen?? Blir koselig i kveld da! Lure på ka e skal begynne på, eller ka e skal avslutte heller??? :-)

Sjåast! KLEM

Anne Kjersti sa...

Nydelig kjole! Ønsker meg slik jeg også!!! :)